Brev:
Kan det være grødtid?
3. januar 2011
Alder:
4 mdr.
Kan det være grødtid?
Hej Helen og godt nytår.
Herhjemme går det alt i alt godt, men som de førstegangsforældre vi er, er vi lidt i tvivl om, hvornår vi skal begynde at give den første grød.
Vores dreng fylder 5 måneder her den 15 januar og har indtil nu fået imellem 900-1125 ml MME i døgnet. Han havde for ca 3 uger siden en periode hvor han mistede koncentrationen under spisning, og hvor vi derfor i samråd med vores SP stoppede med at give ham han små "lur-måltider" der ofte var på 65-100 ml.
Det gjorde at han godt nok begyndte at spise sin flaske op (165 ml), men til gengæld er han så begyndt at afkorte sine lure, (nu max 40 min, så skal der trilles!), og sover uroligt om natten.
Vi er nu i tvivl om vi skal begynde igen med de små mellemmåltider eller om uroen omkring hans lure og uroen om natten kan skyldes noget andet.
Vi kan jo i og for sig godt start med mellemmåltiderne igen, men omvendt er han jo også snart 5 måneder, så kan det være at vi skulle begynde med lidt risgrød udover hans faste flasker?
Han plejede indtil for små 3 uger siden at sove kl 19.30-19.45 ish, indtil kl 01-01.30 hvor han fik en flaske og så sov han indtil kl 04.30-05 fik flaske og så stod han op imellem 6-7.
Nu sover han "kun" til kl 23.45 hvor han får en flaske og får igen en flaske ved en 3 tiden. Han står nu op kl 6 og ikke et minut senere!!
I og for sig er dette ikke det store problem, men når han sover kaster han hovedet fra side til side og ligger i det hele taget meget uroligt, han vågner ikke før det er spisetid, men holder sin kære mor vågen med alt det mosleri.
Skal vi forsigtigt begynde med lidt grød for at se om han evt. kunne få lidt mere ro på nætterne og sove lidt bedre om dagen?
Han kan fint holde hovedet og dreje det fra side til side og sidder også gerne og kigger interesseret når vi spiser aftensmad, samt åbner munden for ske. Vi er med vilje ikke gået igang før, da vi har fået at vide at det er godt at trække den så længe med mælk imod de 6 mdr' som muligt.
På forhånd mange tak.
Med venlig hilsen
Helene